NEW YORKER: O copertă face cât 1.000 de trimiteri

Dacă e adevărat – şi e de discutat aici 😀 – că o imagine face cât 1.000 de cuvinte, atunci cu atât mai mult – şi aici am dubii puţine de tot – o copertă bună, o ilustraţie solidă face cât 1.000 de trimiteri meşteşugite la o ţigară de editori maniaci. “The New Yorker” e, din punctul acesta de vedere, poate cel mai bun exemplu. Fiecare primă pagină e un spectacol vizual. Şi nu e doar efect artistic, ci şi mult, foarte mult mesaj. Şi foarte adânc.

Vă propun două dintre ultimele lor coperte: cea dedicată dosarului Gaddafi şi cea dedicată “primăverii nucleare” japoneze. Ne lipsesc multe nouă aici, în presa românească, în comparaţie cu presa majoră, dar genul acesta de împachetare a informaţiei, genul acesta de discurs grafic, ne lipseşte parcă mai mult decât orice altceva.

Spun un paradox şi nu prea: frontpage-urile de la “The New Yorker” sunt atât de bune că nici nu îţi mai vine să deschizi revista :D.

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s