UPDATE: Starea reportajului

Promiteam în urmă cu mai multe săptămâni că voi reveni cu link-urile unor articole care mi se păreau relevante pentru starea reportajului din presa noastră. Aşteptam, practic, urcarea online a numărului din “Formula AS” în care cele trei reportaje au fost publicate, lucru care s-a întâmplat ieri. Pentru cei care nu au cumpărat atunci ziarul în format print, sper ca aşteptarea să fi meritat :).

Cătălin Apostol scrie un reportaj de o tandreţe fără margini – “Elena şi florile de cireş”. Portretul Elenei, campioană mondială la marş la 84 de ani, la categoria veterani, e un reper al genului.

Bogdan Lupescu face un reportaj-documentar spectaculos despre “Biserica dacică din Vălari”. L-am însoţit pe teren într-unul dintre episoadele documentării articolului şi am asistat, astfel, la o lecţie de fler şi la o demonstraţie de forţă a detaliilor. O poveste grea, întinsă pe trei pagini, pe care o citeşti ca pe o pastilă de 1.000 de semne.

În fine, reportajul meu de atmosferă despre Luminaţia la Cluj.

Reiau ce ziceam şi atunci: avem de-a face cu trei reportaje scrise de oameni cu experienţă, dar care sunt, fiecare, din registre diferite, iar asta dă o bună radiografie despre starea reportajului de la noi.

1 Comment

  1. […] Anul în care am fost cel mai aproape de a ieşi din presă şi anul în care am revenit la reportaj. […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

