10.000 de click-uri. Statistici sentimentale

Ieri am trecut împreună de 10.000 de page views pe blog. Nu am lansat, însă, Puntomedia pentru a bate recorduri, ci mai degrabă ca pe un exerciţiu de rigoare şi entuziasm. Pentru că, da, şi entuzismul poate fi antrenat. Mai ales în ziua de azi şi în presa de azi.

Şi totuşi, ce şi cine stă în spatele celor 10.000 de click-uri? Stau multe ore de lectură şi multe gânduri sublimate în întrebări, în verdicte, în opinii. Şi câteva ore de scriitură, pentru că blogul mi-a reamintit, într-un moment greu al carierei mele, că scriu uşor. Încă.

Mai stă căutarea, de zi cu zi, a unei linii, a unei voci care, cred, a început să prindă contur. M-am ferit să fiu didacticist – poate nu mi-a ieşit chiar de fiecare dată – deşi e un blog deschis spre foştii mei studenţi -, m-am ferit să fiu prea direct şi prea colocvial – deşi e un blog deschis spre foştii mei colegi din presă -, m-am ferit să fiu prea sentenţios şi atoateştiutor – deşi e un blog deschis spre lumea analiştilor de media -, m-am ferit să dau eu direcţii sau soluţii tip fast-food – deşi e un  blog deschis spre oameni care poate au căutat sau căutau asta în mine, în trecut.

În fine, m-am ferit să fiu revanşard şi m-am ferit de cancanurile care ar fi asigurat blogului o mai mare expunere. Ce a ieşit se vede, un blog de 10.000 de click-uri în nici jumătate de an, fără promovare şi fără cerşit de link-uri în blogroll-uri.

Deci, ce e în spatele celor 10.000 de click-uri?

un post despre Cluj, cu peste 1.500 de vizualizări, devorat de reţelele de socializare

– trei postări de peste 500 de vizualizări (despre viitorul meseriei de jurnalist, despre frunzuliţa lui Udrea şi despre pregătirile pentru marşul de la Cluj al jurnaliştilor şi artiştilor)

– zeci de cititori aduşi din Google după căutarea cu “note muzicale” :D. Curioşii aveau să dea pe Puntomedia peste o postare cu NOTE (MUZICALE) DE LECTURĂ :))

– evident că postările despre Monitorul sau Ringier s-au bucurat de un trafic generos, deşi, cum spuneam, mi-am impus o anumită distanţă faţă de respectivele experienţe profesionale

– gândit ca un proiect de sine stătător, într-un fel, grupajul “Colecţia de portrete”, la care ţin foarte mult, e dezechilibrat de numărul prea mare de sportivi portretizaţi. E o concluzie la care va trebui să mai reflectez

– o comunitate exact aşa cum mi-am dorit-o, de până în 100 de oameni, care revin recurent şi care se regăsesc, îmi place să cred, dacă nu în dilemele şi obsesiile mele jurnalistice, măcar în lecturile şi în filmele şi într-un fel anume de a vedea lumea şi viaţa. Acesta e, de fapt, adevăratul record, deşi Puntomedia nu e despre recorduri.

PS: userul care a dat click-ul cu numărul 10.000 este identificat de SiteMeter ca având IP-ul 89.33.168. E din judeţul Cluj. Dacă îmi dă de ştire printr-un comment sau pe mail, la ciprian.rus@gmail.com, m-aş simţi onorat să-l cunosc şi să-l cinstesc cu un vin 🙂

2 Comments

  1. Astept inca 3 zerouri:) Sa-ti traiasca unicii, sa se inmulteasca! Toate cele bune Cipri!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

