Fotografiile lui Cătălin

Într-un moment în care atâţia colegi din presă care îmi sunt dragi o duc rău şi ajung în stradă la propriu şi la figurat, povestea lui Cătălin Abagiu m-a bucurat mult. Ştiam pe unde e şi ce face, dar atitudinea cu care a venit din State mă obligă să vă recomand articolul scris de colegii lui Cătălin de la gsp

Pe Cătălin l-am cunoscut la Jurnalistică la Cluj. A fost plăcerea mea să lucrez cu el şi cu cei din generaţia lui – Andra Bădicioiu, Camelia Jula, Ioana Oros, Călin Ilea sau Cosmin Popan (sigur am uitat nişte nume care meritau alăturate aici). Practic cea mai bună generaţie a Jurnalisticii de la Cluj, nu că ar fi aici meritul facultăţii, Doamne fereşte! Oameni de calitate, nu zic mai mult.

Pentru că nici eu nu eram “genul ăla” de om întâmplat în spatele unei catedre şi nici ei “genul ăla” de studenţi, ne mai întâlneam şi după cursuri, mai vorbeam, mai combăteam. Aşa am ajuns într-o zi să ies pe teren cu Cătălin. Eu făceam un reportaj de Luminaţie în Cimitirul Central, el pregătea o temă pentru Atelierul Foto. A fost în mod cert unul dintre primele lui fotoreportaje :).

Între timp, a lucrat pentru “Gazeta Sporturilor” şi a primit o Bursă Fulbright pentru un masterat la Universitatea din Missouri. Acum e înapoi în România şi, dată fiind starea presei noastre, îmi vine greu să-i zic “Bine ai revenit!”. Spun doar că asta a mai rămas din ce a lăsat în urmă când a plecat spre America…

Foto: abagiu.com

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

