ATENŢIE! Jurnalism de proastă calitate!

Tom Scott e un tânăr plin de idei. Pune lângă ele, de fiecare dată, multă energie şi un strop de creativitate. “Making stuff happen” e moto-ul lui, şi multe din lucrurile la care Tom şi prietenii lui visează chiar se întâmplă. Ultimul său proiect vizează un sistem de marcare a conţinutului superficial din presă pe modelul avertismentelor din media legate de conţinutul sexual, trivial sau violent. Reflexul e să zici că asta nu o să se întâmple niciodată… Fără oameni ca Tom, cu siguranţă niciodată!

“ATENŢIE! Statisticile şi studiile citate în acest articol sunt oferite de o firmă de PR!”. Sau “ATENŢIE! Acest articol este, practic, un comunicat de presă luat cu copy/paste!”. Sau “ATENŢIE! Acest articol se bazează pe zvonuri anonime şi neverificate”. Sau “ATENŢIE! Autorul articolului nu a înţeles subiectul despre care a scris”.

Însoţite de nişte icon-uri standardizate, acestă mărci ar trebui să însoţească articolele superficiale, într-un gest de corectitudine şi transparenţă faţă de cititor. Aşa vede presa Tom Scott. Dar câţi o văd ca el?

DETALII:
Vezi toate label-urile propuse de Tom în format PDF.

Advertisements

1 Comment

  1. O idee deloc rea


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s