“Explore the Carpathian Garden”. Re-branding: “Explore” > frumuseţe interzisă, paradis pierdut + “Garden” > Eden Garden >> Eva > provocare. Promisiune ascunsă > în spatele unei frunze. Frunzuliţa lui Udrea :). “Explore the Eden Garden”, un experiment de branding prin reinterpretarea elementelor mult blamatului brand turistic al României. Un concept de Ciprian Butnaru & Ciprian Rus.
Noua identitate de brand asociată promovării turismului a întrunit o rară majoritate de percepţie într-o societate pe care analiştii – şi politicienii, când pierd alegerile – o definesc prin “mai multe Românii”. Ei bine, specialiştii aleşi de staff-ul Elenei Udrea au desenat o Românie în care nu se regăseşte nimeni. O frunză cu rotunjimi de deal şi irizaţii de râu e magnetul pe care turiştii străini ar trebui să şi-l lipească de frigider după explorarea grădinii carpatice…
Practic, avem aşa: o frunză cumpărată de pe net la preţ de acadea, un concept de explorare în măsură să-i cam ţină deoparte pe turiştii comozi (şi bănoşi), ideea de grădină, extrem de vagă ca forţă de metaforizare, şi Carpaţii, o identitate geografică despre care mulţi se tem că nu are o forţă de penetrare capabilă să motorizeze performanţele turismului românesc sub noul branding.
Desigur, lucrurile sunt mai nuanţate decât au fost ele prezentate în media. Cert e că se putea mai bine la bugetul generos care a fost investit. EXPERIMENTUL de faţă e o mică demonstraţie în acest sens. Împreună cu art directorul Ciprian Butnaru am încercat să unificăm elementele date ale brandului de ţară într-o construcţie mai coerentă. Că rezultatul final e nu doar (sperăm) mai coerent, ci şi parodic e pentru că aşa s-a potrivit să fie :), pentru că, inconştient cumva, acolo a dus jocul nostru şi pentru că, şi conştient, acolo duceau toate elementele.
În principiu, ce am căutat din start a fost să îi găsim un sens şi un loc frunzuliţei. “Explore” ne-a dus cu gândul la o frumuseţe interzisă, greu accesibilă, la ideea de paradis pierdut, pe care “Garden” l-a îmbrăţişat în conceptul de Eden Garden. Eva a devenit, astfel, personificarea frumuseţii provocatoare, o promisiune ascunsă, cu o inocenţă jumătate diabolică, jumătate angelică, în spatele unei frunze. Frunzuliţa lui Udrea :).
Experimentul se vrea haios ca finalitate şi serios ca demers. El vizează, deopotrivă, execuţia superficială a celor de la THR şi parodiile ieftine apărute imediat pe net. Colajul care o înfăţişează pe Elena Udrea prezentând logo-ul realizat de noi întregeşte fericit exerciţiul de imaginaţie pe care îl propunem :D.
Execuţiile grafice ale conceptului “Explore the Eden Garden” şi explicitarea lor textuală nu pot fi preluate de canalele media mainstream decât cu citarea autorilor, art directorul Ciprian Butnaru şi jurnalistul Ciprian Rus, sau cu preluarea link-ului puntomedia. Experimentul trebuie tratat ca un pamflet. Este un viral. Dacă îţi place, dă-l mai departe :). Dacă nu, critică-l.
1 Comment
Comments RSS TrackBack Identifier URI
[…] trei postări de peste 500 de vizualizări (despre viitorul meseriei de jurnalist, despre frunzuliţa lui Udrea şi despre pregătirile pentru marşul de la Cluj al jurnaliştilor şi […]