Presa si pornografia: doua industrii in cautarea pilulei albastre

Adesea, presa e pur si simplu pornografie. Asta cand nu intra direct in zona prostitutiei. N-ar trebui sa ne mire, deci, faptul ca aceste doua industrii, cea media si cea pornografica, se confrunta cu exact aceleasi probleme. Disfunctii, cum ar veni :D.

Industrii de masa ambele, cu o relativ lunga istorie a succesului facil in spate – asta vine intotdeauna si cu o rezistenta la schimbare – presa si pornografia se gasesc momentan in imposibilitatea definirii unui model de business adaptat realitatii impuse de emergenta noilor tehnologii, pe de o parte, si crizei economice, pe de alta parte.

Nicicand un jurnalist nu a avut mai putine posibilitati de exprimare potentiara in media (tot mai multe ziare s-au inchis, bugete de deplasari si de infrastructura taiate drastic, salarii injumatatite, presiune economica si politica asupra publishingului etc) si nicicand, spun specialistii din industria entertainmentului pentru adulti (citati de o colega de la capital.ro care documenta un material despre efectele crizei in pornografie), un sex oral profesionist nu a fost mai ieftin si niciodata o starleta porno nu a plecat mai “nesatisfacuta” de pe platourile de filmare. Se toarna putin si se vinde greu, cam asta ar fi explicatia, nicidecum impotenta actorilor :D.

Dar dincolo de criza, care loveste nediscretionar in stanga si in dreapta, exista cateva linii de forta care suprapun decaderea celor doua industrii.

Sistemele de distributie clasice (abonamente, vanzare la taraba, respectiv vanzare sau inchiriere de casete video si DVD-uri) s-au dovedit falimentare in era informatiei livrate instant.

Internetul a deschis pentru ambele industrii calea intrarii in joc a mii de noi competitori, care isi impart felii din tort facut tot mai mic de recesiune. Practic, actorii importanti, cei care sustineau calitatea si consistenta industriei, ies cel mai sifonati de aici.

Supranisarea (un fenomen la fel de spectaculos in industria pornografica precum este in media) a facut tot mai grea constituirea de comunitati de consumatori al caror interes sa justifice investitii consistente in dezvoltarea afacerilor.

Aparitia continutului gratuit a pus pe butuci vechile modele de business si a schimbat obiceiul de consum. Produse proaste, dar gratuite, au fost, treptat, preferate produselor standard sau premium.

Accentul multor jucatori pe “user generated content” a dus la scaderea cotei de piata a profesionistilor din domeniu.

Dupa atatea probleme, cateva solutii. Ce poate invata mass media de la industria pornografica, intr-un articol cat se poate de serios postat pe Poynter.org de Andy Medici.

1 Comment

  1. Valuable info. Fortunate me I discovered your site by chance, and I am surprised
    why this coincidence didn’t came about in advance!
    I bookmarked it.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s