LECŢIA DE MANAGEMENT: Cum intră publisherii în era e-readerelor după experienţa online-ului

Digitalizarea distribuţiei de conţinut media va aduce reduceri de costuri semnificative pentru marii publisheri. CEO-ul Meredith Corp., Stephen Lacy, a prezentat un scenariu extrem de încurajator în acest sens. “Credem în conţinutul distribuit prin platforme de tip Kindle sau iPad şi vom investi în acest sens”, dar, spune Lacy, “am învăţat lecţia Web-ului. Nu vom mai oferi conţinut gratuit”.

E mai mult decât un trend. E aproape un consens. Mai întâi analiştii, apoi consultanţii media, iar acum şi publisherii susţin că, în era Tablet, prezenţa de dragul prezenţei nu mai are niciun sens.

Juan Senor, şeful biroului londonez al Innovation, chiar atrăgea atenţia asupra pericolului ca investitorii din presă să trateze apariţia tableturilor aşa cum au tratat apariţia online-ului: “Arată bine, ce ne costă să fim şi noi pe Net?”. Răspunsul la ce ne costă e dat de sutele de falimente din industria media din ultimii 3 ani.

Economii de zeci de milioane de dolari pe an pentru un mare publisher

CEO-ul Meredith, un consorţiu care editează “Ladies’ Home Journal” şi “Family Circle”, e printre primele voci care dau tonul noului model de business bazat pe platformele facilitate de device-uri gen Kindle şi iPad. “Migrarea spre e-readere va aduce reduceri importante de costuri”, explică Lacy, care vine cu un calcul concret aplicat companiei pe care o conduce.

Meredith cheltuie anual pe printare (hârtie, tipografie, distribuţie) peste 300 de milioane de dolari. O trecere spre e-readere de 20% se va concretiza în economii de 60 de milioane de dolari anual!

“Dar…”

Stephen Lacy nu permite însă optimismului să-i acapareze mesajul. “Nu ne mai permitem paşi greşiţi în direcţia digitalizării. E un lucru pe care companiile media în special l-au învăţat din experienţa online: anume să facă în aşa fel încât să nu mai ofere conţinut gratuit”.

O lecţie costisitoare, dar necesară. Mai rămâne că cititorii să şi plătească pentru tipul de conţinut oferit de publisheri. Să împartă 310 milioane de dolari la 5 e floare la ureche pentru un CEO ca Lacy. Partea cu conţinutul de calitate ar putea fi o problemă. Dacă nu pentru el, cu siguranţă pentru mulţi dintre cei aflaţi pe poziţia lui într–o întreprindere media.

Advertisements

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s