Ciripitul prin presa: la ce ne mai trebuie Twitter?

Doua luari de pozitie foarte radicale de data recenta repun in discutie problematica interferentei dintre social media (Twitter, Facebook etc) si mass-media conservatoare, ca sa nu zicem serioase (“The Washington Post”, Bloomberg). Vorbim despre doua voci autoritare in mass-media americane. Doua voci cu timbru grav. Deci nu despre “ciripituri” :D.

In obisnuita sa nota saptamanala adresata redactiei, Matt Winkler, News editorul celor de la Bloomberg News, citeaza cateva postari pe Twitter ale subordonatilor sai. “Ne compromit integritatea”, e foarte transant Winkler, care le reaminteste twitteristilor ca “at Bloomberg News, the three most important words are accuracy, accuracy and accuracy”. Trimiterea e clara inspre postari in care reporterii isi dau cu parerea despre diverse actiuni sau personaje publice.

Un exemplu

Twitter post by Bloomberg reporter: “McCain thumping on the ‘’you big bankers make too much money.’ Blankfein looks really uncomfortable.”

Winkler comment: ((xxx thumping xxx is an assertion that can’t be reported. Authenticity of quotation is questionable followed by assertion/opinion as there is nothing substantiating subjective xxx uncomfortable xxxx and therefore inaccurate)).

Woodward: “Could you imagine me tweeting from a garage, ‘Talking to Deep Throat’?”

Intr-un articol aparut saptamana aceasta pe Poynter.org, Ellyn Angelotti, Interactivity Editor la Poynter Institute, povesteste, la randul sau, despre reactia pe care Bob Woodward – cunoscutul autor, alaturi de Carl Bernstein, al investigatiei Watergate din “The Washington Post” – a avut-o cand l-a rugat sa isi imagineze cum ar fi decurs ancheta sa jurnalistica in era social media.

“You can’t make sense of a story in an afternoon. You have to excavate a story. Could you imagine me tweeting from a garage, ‘Talking to Deep Throat’?”, e raspunsul lui Bob Woodward. Fara comentarii. E imaginea pe care trebuie sa o aiba in minte fiecare jurnalist inainte de a posta (chestiuni legate de profesie, ma refer in special la acestea – chestiunile personale merita si ele o discutie separata) pe Twitter sau Facebook.

Social media reprezinta o sursa extraordinara de relationare cu publicul, tot mai multe ponturi de subiecte bune apar aici, deci solutia nu e catusi de putin restrictionarea, sub o forma sau alta, a accesului jurnalistilor la Twitter sau Facebook, dar cu atat mai mare e responsabilitatea jurnalistului in raport cu ce posteaza. Mediul jurnalistic este oricum unul in care se ciripeste mereu si adesea fara sens. Stiu oameni care au facut subiecte grase inspirate din tweet-uri sau din statusuri de mess neinspirate ale unor colegi de breasla… Asta apropo de ce zicea batranul Woodward.

1 Comment

  1. Foarte buna analiza.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s