LECŢIA DE MANAGEMENT: Mobile, online, tablet, print – noul circuit al informaţiei într-o redacţie integrată

Mario Garcia şi Juan Senor, doi dintre cei mai importanţi analişti şi “interpreţi” de media ai momentului, vorbind despre circuitul informaţiei produse de o redacţie integrată pe cele patru suporturi importante disponibile momentan: mobil, online, tabletă şi print.

International Newsmedia Marketing Association (INMA) a organizat săptămâna trecută, la New York, congresul său anual pe 2010. Fidelă misiunii sale, INMA a adus laolaltă nume importante din industria media şi, împreună cu ele, exemple vii de bune practici şi de viziune managerială.

Am selectat interviurile acordate organizatorilor de către Mario Garcia şi Juan Senor, probabil cei mai aplicaţi speakeri prezenţi la eveniment. Chiar dacă interviurile lor sunt mai ample, notele care însoţesc partea video se referă la tema postării: circuitul şi managementul informaţiei în era digitală.

Mario Garcia: “Tableta închide cercul informaţiei într-o redacţie”

“Online-ul a deturnat într-un fel cititori din print, dar tablet-ul îi aduce înapoi. Tableta închide astfel cercul vital de tranzit al informaţiei. ”

“Printul e liniar, online-ul, cu sistemul său sus-jos de structurare a informaţiei, nu seamănă a publicaţie, în vreme ce tableta are forţa intuitivă a atingerii, dai paginile, pur şi simplu. E ca o carte <pop-up> pentru copii, în care imaginile apar tridimensional, şi care e mai interesantă ca experienţă decât o carte obişnuită, plată. Tableta va permite advertiserilor să lucreze cât se poate de inovativ.”

Mario Garcia este CEO al Garcia Media, Tampa, SUA.

*

Juan Senor: “Conţinut diferit pe platforme diferite”

“Reacţia publisherilor la apariţia tabletei e similară cu cea avută în momentul exploziei Internetului. Hai să punem ceva informaţie şi pe online! Aceşti publisheri ratează o mare şansă de a oferi informaţie premium pe tablete, ratează o mare şansă de a oferi o nouă experienţă a lecturii.”

“Strategia trebuie să fie aceasta: conţinut diferit pe platforme diferite. Nu are niciun sens să plătesc o aplicaţie pentru tabletă şi să primesc aceeaşi informaţie pe care o găsesc gratuit online. Publisherii trebuie să decidă ce tip de conţinut oferă pe diferitele platforme.”

Mobilul ar trebuie să aibă viteză, titluri importante din domenii care mă interesează şi pentru care m-am înregistrat online, dar cred, de asemenea, că e momentul ca telefonul mobil să fie folosit mai mult pentru informaţia utilitară , pentru zona de servicii, de ghiduri care să te ajute în funţie de zona în care te afli.”

Online-ul ar trebui folosit pentru breaking news, pentru imediateţea sa, pentru titluri.”

Tableta va trebui să ofere o experienţă îmbogăţită, long narative stories, infografice, să meargă dincolo de ştire şi să descopere de ce s-au întâmplat anumite lucruri şi ce urmează.”

Printul trebuie ridicat în calitate, trebuie să devină haute-couture. Să ofere un gen de informaţie pentru care să fiu interesat să plătesc. Să fie ceva frumos şi ca design, şi ca abordare a temelor. Printul este ideal pentru investigaţii de profunzime, pentru poveşti.”

Juan Senor este director al Innovation International, Londra, Marea Britanie.

Advertisements

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s