MARIO GARCIA: Un optimist într-o industrie în depresie

Afacerile îi merg bine chiar şi pe criză, pentru că tocmai atunci marii jucători intră în fibrilaţie şi caută soluţii. “Îl cauţi pe doctor mai des când te simţi rău decât atunci când te simţi bine”, e citatul pe care ţi-l serveşte Mario Garcia la pachet cu un zâmbet cinic. Doctorul e chiar el. “Doctorul de ziare”.

Vorbeşte despre o industrie care alunecă pe toboganul crizei încă dinainte ca recesiunea să-şi revendice titluri cu corp de 60 pe prima pagină a marilor ziare economice.

Vorbeşte despre amintiri „funny” cu editori tipicari de anii ’60 – „nu începi să scrii ştirea până nu ai toate detaliile” -, apoi trece la sentinţe care bat până în 2050 – „noul iPad va schimba modelul de business al ziarelor” -, vorbeşte cu la fel de mult drag despre asprimea paginii de ziar dimineaţa şi despre experienţa atingerii ecranului unui e-reader.

Vorbeşte mereu cu zâmbetul pe buze, ca un apostol iluminat de revelaţii pe care nu le vede nimeni. Are un optimism debordant, un optimism în stare el însuşi să reinventeze un ziar, înainte să o facă sofisticatele reţete editoriale şi conceptele grafice pregătite de oamenii din spatele brandului Garcia Media.

„Doctorul de ziare” – omul care a reinventat peste 500 de produse media explică, în exclusivitate pentru capital.ro, câteva dintre reţele de succes în reinventarea presei.

Advertisements

Leave a comment

No comments yet.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s